Fakturace v přeshraničním obchodu a službách
VS: 33686
Lektor:
Ing. Vladimír Zdražil - člen metodické rady Svazu účetních, specialista na přeshraniční obchod
... včetně účtování přijatých faktur
URČENO
Fakturantky, finanční účetní zaměřené na účtování přijatých faktur s původem z EU či třetích zemí, obchodníky se specializací na zahraniční obchod a služby, kteří s partnery řeší a komunikují závazky, fakturaci, opravné daňové doklady, skonta, množstevní bonusy atd. Znalost anglického jazyka není nutná. Seminář je celý veden v češtině.
OBSAH
- shrnutí změn v novele 2020 ve vazbě na přeshraniční obchod, a to zejména nová úprava call-off stock v paragrafu 18, zpřísnění podmínek pro prokazování přepravy do jiného členského státu, nový pohled na řetězové obchody/. Seznámení s plánovanou generální změnou uplatňování DPH z přeshraničních transakcí /zboží a služby/ a přechod od přenesené daňové povinosti k režimu jednoho správního místa /OSS/,
- pořízení zboží z jiného členského státu – uplatnění DPH, ukázka a náležitosti faktury, řešení reklamace /množstevní, kvalitativní/, uplatnění nároku na odpočet dle paragrafu 11, účetní souvztažnosti, trojstranné obchody, zboží v e-commerce,
- dodání zboží do jiného členského státu – místo uskutečnění zdanitelného plnění, osoba povinná přiznat DPH, důkazní prostředky pro daňový režim, vazba na souhrnné hlášení, množstevní bonus na konci sledovaného období, zasílání zboží, ukázka a náležitosti faktury, zboží v e-commerce. Zasílání zboží do JČS. Přemístění zboží do JČS,
- dovoz zboží – uplatnění DPH při dovozu, faktury při dovozu, účetní souvztažnosti, rizika při dovozu,
- vývoz zboží – uplatnění DPH při vývozu, faktury při vývozu, důkazní prostředky, služby navázané na vývoz dle paragrafu 69 a daňový režim,
- poskytnutí služeb do jiného členského státu a třetí země – uplatnění DPH u služeb dle základního pravidla – viz paragraf 9, ZDPH, souhrnné hlášení – specifikace dle typu služeb, ukázka faktur včetně jejích náležitostí, služby v e-commerce, zálohy na služby a jejich promítnutí do přiznání a souhrnného hlášení,
- přijetí služeb z jiného členského státu – uplatnění DPH u přijatých služeb – z EU i třetích zemí, režim samovyměření – případy, ukázka faktur a náležitostí, účtování přijatých služeb, časové rozlišení u déletrvajících služeb na konci roku, zvláštní režimy,
- služby související s pohybem pracovníků v zahraničí – přijaté služby v EU a ve třetích zemích, možnosti nárokování DPH z přijatých služeb, účtování.
Množstevní slevy při účasti na této akci:
STUDUJTE SPOLEČNĚ
2. posluchač – sleva 200 Kč
3. posluchač - sleva 300 Kč
další posluchač - snížená cenaSTUDUJTE S NÁMI
2. seminář v roce - sleva 200 Kč
3. seminář v roce - sleva 300 Kč
další semináře v roce - snížená cenaMnožstevní slevu lze uplatnit v případě přihlášení dvou a více posluchačů na tento seminář (počet přihlášených posluchačů se musí zároveň semináře zúčastnit). Slevu mohou uplatnit i posluchači, kteří nepracují ve stejné firmě, ale k účasti na semináři se přihlásí společně.
Termín: 6.4.2023
Doba konání: 9:00 - 13:30 hod. hod.
Cena (včetně DPH): 2790 Kč (2490 Kč)*
Variabilní symbol: 33686 - uvádějte při platbách
Počet hodin KPV: 4
Pořádá:
INSTITUT CERTIFIKACE SVAZU ÚČETNÍCH, a.s.
Místo konání:
INSTITUT CERTIFIKACE SVAZU ÚČETNÍCH, a.s.
Vinohradská 2022/125
13000 Praha 3
*) Cena pro účastníky programu certifikace účetní profese a členy Svazu účetních.
Na tuto akci není možné odeslat přihlášku. Kurz již proběhl.
Kontakty
Institut certifikace
Svazu účetních
Vinohradská 2022/125
130 00 Praha 3
certifikace@icu-praha.cz
vzdelavani@icu-praha.cz
IČ: 00571288
DIČ: CZ00571288
Bankovní spojení
Fio banka, a.s.
číslo účtu: 2501726706/2010
Ing. Ladislav Zemánek
certifikace, vzdělávání
+420 603 153 473
zemanek@icu-praha.cz
Ing. Václav Moravec
vzdělávání, publikace
+420 739 120 542
moravec@icu-praha.cz
ICSÚ je organizační složkou
Svazu účetních ČR, z.s.